TATLI TARİFLERİ: Dolce Vita- Yoğurtlu ve kahveli Pasta

Ben kahvekoliğim. Yıllardır günde en az 3 Nescafe ya da kahve içerim. Hele gece içsem bile yine de mışıl mışıl uyurum. Sabah da kahve içmeden insanlara gözükmem, tanımazlar beni o derece etkiliyor. Sigaradan vazgeçtim, 5 seneden beri aramıyorum... Ama kahveden- asla. Tabiiki tatlıda' da kahvelisini tercih ederim. Siz de bana katılıyorsanız, tadına doyamadığım bu harika pastayı tavsiye ederim. İtalyan arkadaşımın bana verdiği bu tarifle sizlere de bir parça "Tatlı Hayat- Dolce Vita" sunuyorum...







Malzemeler:

Bu verdiğim ölçüler 3 farklı Pasta şekline kullanabilirsiniz. Yukarıda gördüğünüz iki katlı 22 cm çapında, altta paylaştığım tek katlı 28 cm çapında kreması ince olan ve fotosu olmayan 22 cm çapında tek katlı ama kreması daha kalın olan versiyonlar. 
Tercih sizin...

1 paket hazır pasta Tabanı ya da kendi yaptığınız pandispanya
1 su bardağı soğuk ve hafif şekerli Nescafe

Kreması için:
300 gr. süzme yoğurt
2-3 çay kaşığı granül Nescafe ( biraz su'da eritilmiş)
150 gr. Labne
2 poşet krem şanti
2 yemek kaşığı Şeker

tek katli


Yapılışı:

Pasta tabanı ya da pandispanya'yı uygun servis tabağına yerleştirin. Eğer tek katlı olarak yapacaksanız yarım su bardağı Nescafe' yi hazırlayıp üzerine serpiştirin. Hamur çeksin diye bir süre bekletin. Bu arada krem şantiyi tarifine göre hazırlayın ve tüm krema malzemeleri ile sırayla ekleyerek iyice karıştırın. Tek katlı olacak ise tabanı bir kelepçe içine alıp bütün kremayı üstüne yayın. Çift katlı yapacak olursanız kremanın yarısını üstüne yayıp ikinci kat pandispanyayı üzerine hafif bastırarak yerleştirin. Sonra o katın üzerine kalan Nescafe' yi serpiştirin ve kremayı ortadan yanlara doğru dağıtarak kenarlarına da sürmeyi ihmal etmeyin. En az 3 saat dolapta beklettikten sonra (kelepçeyi açıp) süsleyip servise sunabilirsiniz. 

Afiyet olsun...

NOT:
Bir çok pastalarda malzemelerin iyice çekmesi ve kremanın yeterince sertleşmesi için bir gece beklemesi gerektiğini belirtiliyor. Bu tarif için de bu geçerli, eğer zamanınız varsa bekletmenizi tavsiye ederim. Ama genelde buzdolabınız iyi soğutuyorsa 3 saat sonra da iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sanatçı' ya alkışı, Blogger' a yorumunuzu esirgemeyin...
Teşekkürler ve Sevgiler 💖